Rehab x2

Idag har det varit stora rehabdagen. Jag har varit hos sjukgymnasten igen efter en veckas uppehåll. 
 
Idag fick jag lära mig hur jag skall jogga. Ja, ni läste rätt. Jag skall ta tag i mig själv och komma igång med joggandet, precis som jag var på gång att göra före olyckan. 
Nu visar det sig att jag inte riktigt har haft koll på hur jag ska jogga någonsin. Jag är lite utåttåad, det har jag alltid varit. Men det får jag tänka på att få bort, men förutom det så skall jag tänka springa på tå. Alltså den främre delen av foten skall i samtidigt som resten av foten, inte hälen som jag brukar. Det är ganska ofta som man behöver ha en tanke som är mer extrem än vad resultatet skall vara för att ändra ett mönster tycker jag. Om jag inte tänker springa på tå så kommer hälen i först ändå.
Joggandet är helgens uppgift. I morgon kommer jag troligast ha träningsvärk...
 
Lilla började också sin rehab idag. Jag var ute och gick med henne i 20 minuter. 
 
Det et var riktigt latjo tydligen så svansen åkte i vädret en massa gånger och det peps en del. 
 
Nu är Lilla inte alls lika yvig när sådant här inträffar som Hisan så det skall nog gå fint. Det är ett par veckors promenad som gäller för henne innan vi skall ta nästa steg som blir skritt uppsuttet eller i vagn. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0