Höstlikt

Riktigt kallt var det i morse. Temperaturen nådde inte ens övet 10 grader. 
Det är alltså dags att leta upp vantar och tjocktröjor ur gömmorna. 
 
Efter jobbet idag gick jag till mitt första riktiga sjukgymnastikpass. 
Det är helt galet vad jag har tappat under de här 12 veckorna. Inte för att jag var någon ultrafit person innan direkt men nu... Jag blir så frustrerad. Jag har tappat så mycket kraft i musklerna. Jag blev ombedd att spänna magen och jag spänner och spänner men det händer liksom inget.
Likadant med ryggen musklerna är antingen stela eller nästintill obefintliga. 
Här finns det med andra ord hur mycket som helst att jobba med. 
 
Jag fick lite övningar som jag skall göra dagligen. Det rör sig om benövningar och rygglyft. Allt skall leda till större bålstabilitet för att skydda ryggen. 
 
Jag skrittade även Lilla en sväng efteråt, så nu är jag bra trött i ryggen. 
Det hade blåst upp rätt mycket på kvällen så Lilla hade lite vind under svansen och var väldigt pigg och lite tittig. Men det är så skönt med henne. Är hon tittig så vinklar hon huvudet och tittar. Möjligen tar hon ett litet steg åt sidan. Inget hoppande och skuttande här inte. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0