Motivationsbom

Red Hisan i ridhuset i kväll. Jag försökte göra likadant som på träningen i lördags. Vissa bitar gick bra men andra var jag inte aläs nöjd med. Men så brukar det vara när man tränar hemma. Det tar ett tag att bemästra en övning.
 
 
Jag fick honom att länga ut halsen fint i vart fall. Det var jag mycket nöjd med. Han motiverades också bättre av bommen idag, men jag är väldigt kass på tajmingen.
Tanken är ju att få honom att ta i och ta korta steg med mycket energi bak. Han blev nog mest springig. På det igen, nästa gång sätter vi det.
 
Det har varit relativt varmt i kväll fortfarande 8 grader ute och i morgon har de lovar minst 14 grader och sol så hästarna fick vara nakna. De kommer inte att frysa inne och i morgon kommer de att kunna mysa i solen.
 
Lilla vilade i kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0