Uppladdning

Nästan en mil idag med Lilla uppsuttet. Vi börjar så och ökar på för varje ritt. Det få bli mestadels uppsutten träning fram till distansstarten. 
 
Målet är minst två mil i mestadels trav hemmavid med en häst som inte svettas eller blåser. Då är vi i bra form för tävlingen. Tävlingen kommer att ta lite drygt 3 timmar exklusive paus i mitten. 
 
Jag är rätt nöjd med att jag orkade stå i lätt sist under all trav under rundan. Jag får träna mera på det för jag gillar det bättre än lättridningen när det blir längre stunder. Hon kan springa på bättre och jag känner inte att jag dunsar henne i ryggen vart och varannat steg när jag står upp.
 
Nu kommer ju tävlingen gå över fyra mil så det blir nog lite svårt att orka med att stå upp hela den tiden men delar av ritten kommer jag att stå definitivt och nu när jag tränar så kan jag ju också göra det.
 
Hisan rids ut idag av en av mina medhjälpare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0