Bästa hästen

Idag var jag hos sjukgymnasten igen. Vissa dagar håller sig ryggen lugn och jag märker knappt av olyckan från förra året. Och så andra dagar, då hugger det till och smärtar. Idag var tyvärr en variant nummer två.
 
Trots detta tog jag mig i kragen och red ett pass på Hisan på Melonbanan. Vardagsridningen jag gör är lite av terrapinför ryggen. Hästens rörelser ledar upp och många gånger känns det bätter efter ritt. Inte alltid men oftast.
 
Idag gjorde jag en variant på uppvärmingen som vi gjorde inför hoppträningen i tisdags. Små volter i hörnen i trav och så fram däremellan. Vi avslutade sedan med galopparbete och byten. Tänk att för ett par månader sedan så strulade bytena massvis. Nu sitter de, på hjälpen till och med.
 
I morgon skall jag och Hisan tagga inför helgens aktiviteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0