Då kör vi en recap igen

I lördags var jag inne på Jägersro med Lilla. Hon gick full distans i 20-tempo vilket är kvalfart. Hon var själv som vanligt men kändes super. Stark och stabil. Hon tog även i fint på upploppet båda gångerna hon passerade även om jag fick påminna henne om att det var ett varv kvar och att hon borde hålla igen lite första rundan.
 
Jag är fortfarande lite i valet och kvalet om jag skall fortsätta på den banan med kval och start eller inte. Jag får se helt enkelt.
 
På eftermiddagen åkte jag ut till stallet igen och trimmade Hisan en runda på melonbanan. Han är så galet fin just nu, det är helt galet. Superkänsla hela passet igenom.
 
I söndags fick Lilla vila. Jag brukar alltid låta henne göra det efter tuffare jobb. En kort rykt och en koll på hur hon hade tagit passet dagen innan fick hon så klart.
 
Jag red ut Hisan. Vi galopperade nästan hela den vanliga rundan. Den är inte så lång men det räcker gott om man kör galopp som vi gjorde. Nere vid ån brukar han spänna till lite men det brukar lägga sig rätt fort. Fin Hisan igen.
 
Igår måndag vilade Lilla fortsatt. Arbetsdag för mig och dessutom skadar det inte att ta två vilodagar för henne. Hon är ju trots allt bara fem. Rykt och visitation ingår alltid så det skriver jag sällan ut.
 
Hisan fick ett pass i dressyrsadeln på melonbanan. Det kändes sjukt bra kan jag säga. Jag känner mig ju inte alltid hemma i dressyrsadeln. Sist tyckte jag att fötterna mina var all over the place men igår var det ordning och reda igen. Hisan jobbade fint. Vi gjorde galopp, halt galopp och snygga byten. De kändes i vart fall fina. Hoppas att de var de också. Jag lever gärna med villfarelsen att det ser bättre ut än det gör. ;)
 
Idag tisdag var det Hisans tur att vila. Rykt och visitation för honom med andra ord. Han firade det med att ligga ner i ströet och skita ner sig. Otacksamma häst. (Älskar honom ändå trots allt. :P)
 
Jag skrittade en runda på Lilla i Warren Haistings. Hon gjorde superfina halter. Vi gjorde bågar åt båda hållen för sätet och hon följde mig fint. SuperLilla!!
 
De kommande veckorna kommer fokus att ligga på att springa i åttor med henne. Riktigt hur det skall gå till vet jag inte. Men det är väl bara att börja öva så vet vi. Lilla kommer att tycka att jag är helt nipprig har jag på känn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0