Mervärde

Nu är det helg och jag är tillbaka i stallet igen efter att ha varit iväg med jobbet i fyra dagar. Hästarna har som vanligt inte vilat bara för att jag har varit borta utan de har tränats enligt ett schema som jag har satt upp. Men igår stod det vila på det schemat för båda.
 
Totalt spenderade jag ändå fyra timmar med hästarna under gårdagen. Lite för att ta igen för mig också för trots att det är trevligt att vara iväg och göra annat så saknar jag ju så klart mina två stora fyrbenta vänner. Förutom stallfix och rykt så blev det ihopsläpp i hagen med en ny kompis. Stallägaren har nämligen hittat en ny häst. Ett sött litet fuxsto. Hisan blev så klart förtjust direkt. Hon liknar fröken Skuttelin rätt mycket och henne gillar ju Hisan verkligen. Lilla var först väldigt nyfiken men blev lite tveksam när Hisan direkt fattade tycke för den nya. Hästar säger jag bara. Det är trevligt att stallet är fullt igen. 
 
 
Jag passade även på att handbeta båda hästarna. Hoppas att de uppskattade det lika mycket som jag hoppas att de skulle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0