Hopp

Hisan har fått hoppa idag. Min vän Marie satt i sadeln. Jag är nöjd med hans träning. Till en början var han lite tveksam vilket inte är så konstigt då det blev lite tokigt när vi hoppade sist. Det var ju då jag for av och bröt foten.
 
Vi var i ridhuset i Kävlinge och hoppade. På vägen dit trampade Hisan runt i släpet så som han kan göra ibland. Tänkte inte så mycket på det då han stod lugnt och fint efteråt. När vi öppnade vid ridhuset så hade båda bommarna bak gått sönder. Hur knepigt är inte det? Den ena var fästet av på och den andras fäste var böjt. Ingen åverkan på varken väggar eller häst... Nu går jag köpa nya...
 
Jag red lite "dressyr" i skritt på Lilla i ridhuset efteråt. Mestadels skritt och lite fokus på att gå innanför med bakdelen. Snart blir embryot till slutan till något som mer kan liknas vid ett par steg sluta tror jag minsann. Snart så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0