I sadeln

Idag kom gipset av. Jag kunde inte riktigt förmå mig att vänta längre än så, jag ville se om foten klarade ridning. Något jätteseriöst pass blev det inte. En av mina medhjälpare red förs och jag satt upp efteråt och kände hur det kändes i alla gångarter. Men det funkar bra med långa läder i dressyrsadel så det får det bli tills jag fått upp mer styrka och flexibilitet i fotleden så jag kan rida med kortare läder och stå i fältsits. 
Hon som gipsade av sa att det brukade ta ungefär lika lång tid att komma tillbaka som jag gått med gips. Så fram emot slutet av januari kan jag kanske vara där. Sedan är frågan när jag känner mig mogen för hoppning igen. 
 
För övrigt var det helt underbart att kunna köra bil igen, för att inte tala om fotbadet och den långa duschen utan påse på foten i kväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0