Stjärnklart...

... och kallt. Hisan var därför piggelin. Lite för pigg på slutet även, i vart fall för mig just nu. Allt för lite ridtimmar efter att gipset tagits av i kombination med dressyrsadeln som jag inte riktigt känner mig bekväm i ger inte direkt en kaxig matte. Till helgen skall jag prova att trava i hoppsadel igen. Men då på Lilla tror jag. Jag vill ha min balans i de korta lädren om vissa hästar skall vara pigga och glada i överkant. Men med smärta i vristen blir det varken kaxigt eller någon balans att prata om. Just nu bör jag inte ramla av heller så det är därför jag är lite harig...
 
Hisan fick göra övningen vi gjort med Linda där han får samlas ihop för att sedan kunna längas ut på nytt. Mestadels för att komma åt det jag inte alls kom åt på dressyrträningen i söndags. Han vill inte länga överlinjen så som önskvärt är. Så en till en början motig häst med huvudet i det blå blev tillslut en pigg rackare i väldigt trevlig form. Jag funderar dock starkt på att tömköra nästa pass för att kunna vara lite kaxig från marken. 
 
Igår fick Lilla nya skor och jag var hos sjukgymnasten. Det var precis lagom med övningar för mig så hästarna fick vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0