Piggelin

Lilla svarta fortsätter att vara überpigg. 

Jag tror hon dessutom kommit in i någon form av femårsuppror. 

I förrgår blev hon helt till sig när vi skulle in i ridhuset. En annan häst gick i hennes närhet. 
Hon började kvasta och kunde inte stå still så att jag kunde trycka på dörrknappen. 

I går kom vi ut ur ridhuset på en vit plätt (borde kunna kallas för snö men det är tveksamt) och vi skulle fortsätta rakt fram där det var snöfritt och brun mark. Det var ju så klart omöjligt att beträda det bruna vilket ledde till kräftgång åt sidan en bra bit tills hon insåg att jag inte bad henne om att stiga ner i ett bottenlöst djup. 

Frånsett dessa små incidenter så är hon kalasfin just nu. 
Jag önskar att jag kunde köra henne hemma men just nu är det för hårt i backen för annat än skritt. Kanske blir det bättre till i morgon då de har lovat plusgrader igen. 

Hisan reds också i ridhuset samtidigt igår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0