Short recap

I måndags vilade Lilla. Jag var i stallet bara en kortis.
 
Hisan reds men inte av mig. 
 
I tisdags var jag på nytt på rehab. Jag har fått börja göra sneda rörelser med lite tyngd. Det tar kan jag säga men jag måste ju också bli starkare för att inte slita ut mig.
 
Jag red även Lilla igår. Hon gick ett skrittpass i ridhuset. Jag hade tur, det stod hinder framme. En serie som jag blev sugen att bygga till Hisan. Jag får se om det blir av till helgen. 
I vart fall kunde jag dra nytta av denna till Lilla. Den börjar med bom och sedan studs, perfekt att svänga tajta svängar runt för lilla svarta. Jag fokuserade på att svänga för sätet med rak häst. Hon jobbade fint i svängarna. Jag tycker att det är så mycket lättare att hitta fokus i en sådan typ av övning om det finns något att svänga runt. Om jag dessutom slipper släpa fram detta något så är det ju bara underbart. 
 
Hisan vilade igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0