Söndagsnöje

Vilket märkligt väder det har varit idag. I Lund där jag bor har vi lite snö som har blivit liggande, framför allt på gräset. Så i morse ägnade jag en hel del tid till att fundera ut hur jag skulle brodda hästarna. 
 
När jag kom ut till Flyinge så var där helt snöfritt. Nu var ju det fantastiskt bra. Mjukt i backen och snöfritt så här februaris första dag är helt klart i min smak.
 
Lilla har travat en mil relativt lugnt idag. Jag fick påminna henne om att det inte skulle gå i 190 och vi skulle inte slira runt alla svängar.
Min kusin och hennes häst Morgan var med så idag fick vi träningssällskap. Riktigt kul tyckte både jag och Lilla. 
 
Hisan och jag var i ridhuset och hoppade över en bom på sockerbitar igen. 
 
Jag försökte hitta avstånd och jag var rätt ringrostig kan man säga. Det hade varit konstigt om det inte var så, men ändå...
Men till slut fick jag till ett par anridningar både på volt och med lång anridning som jag var nöjd med där vi kom rätt utan att jag rattade. 
 
Till nästa helg har jag lite andra planer för hoppandet. Hoppad att de kan gå i lås.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0