Försnillade vantar

Åhhhh, jag avskyr att inte ha koll på mina grejer. Framför allt i stallet. 
 
Igår lade jag lite checkt mina vantar på biltaket medan jag plockade in grejerna från bilen när vi kom hem. Tydligen blev de liggande där och var de ligger nu vet ingen. Troligen i någon vägren... Nu var vantarna i och för sig typ slut redan med en massa hål men de var ju mina bästa vintervantar ändå. Vintern är ju inte över så det blir till att skaffa ett par nya för att inte förfrysa händerna. Men störigt är det.
 
Båda hästarna fick vila idag. Jag friserade enbart deras manar och svansar. Hisan fick manen rykt och Lilla fick sin klippt. Jag tycker att rykt man är snyggast men se det tycker inte Lilla. Hon blir arg bara jag klipper den, försöker jag rycka så sitter jag som ett frimärke i väggen. Hon har humör den lilla svarta. Så vi jämkar, hon slipper få manen rykt och jag får den i den längd jag vill (kort för att vara travhäst) med hjälp av saxen. 
Svansarna klipper jag endast så att de är jämna nedtill inget vid svansroten eller så, där får de vara naturliga. Jag gillar inte heller kortklippt bakom öronen där nackstycket ligger, man och pannlugg brukar gå att separera ändå tycker jag. Många travhästar har kort kort stubb en bra bit ner i nacken men det gillat jag inte heller... Lilla får en inbakad fläta där i stället när hon startar. Det funkar lika bra tycker jag. 
 
Så här flätar jag - foto Emmy Persson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0