Helg

Igår vilade Lilla enligt plan. I stället red jag Hisan. 
 
Det fick bli i skolridhuset och han var fin. Jag red inte så rysligt länge, en halvtimme på ett ungefär. För på fredagar är jag alltid så galet trött, igår inget undantag. 
 
Jag har funderat en massa över sits, funktion och annat nu i och med min rehab och kommit fram till att känslan som jag saknar i Hisans höggergalopp högst troligt beror på min högerhöft. Det känns som om jag begränsar honom med min sits och inte släpper fram honom. I och med att jag i veckan har haft rätt mycket känningar i just den höften så borde det hänga ihop. Nu blir fokus för mig vid varje ridning eller också annars att försöka motverka detta, att bli mer liksidig och starkare.
 
Idag blev Hisan riden av en av mina medhjälpare. 
 
Lilla och jag har varit inne på Jägersro. Hon gör verkligen framsteg. Vi har ökat på intervallerna och kommer att öka dessa successivt varje gång vi är inne. 
Hon tar i superfint och kommer in utan att dra en suck efteråt. 
Backen på slingan tror jag också kommer att vara superbra för henne. Där får hon ta i mycket mer än hon någonsin kan göra hemma. 
 
Trav är att bemästra mjölksyran så det är bara att fortsätta med jobb så kanske vi kan börja tänka på kval snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0