Spänd

Idag var det Hisans tur att styrketräna. Han fick göra det med hjälp av galoppfattningar från skritt och halter.
 
Redan i stallet var hästarna spända idag. Lilla kom travande till exempel. Hon brukar komma i lugn skritt när hon skall in. 
Hisan stissade innan jag fick på utrustningen och var som en fiolsträng när vi gick till ridhsuet. Vad de jagade upp sig för begriper jag inte. Jag kunde inte se något märkligt i mörkret, det är ju alltid mörkt när jag är i stallet så här års så det var ju som vanligt. 
 
I ridhuset kunde han slappna av vilket faktiskt förvånande mig lite. Sådant här brukar sitta i. 
 
Passet blev bra även om jag kände mig lite off och har träningsvärk som heter duga från rehabträningen igår. 
 
Men på väg hem från ridhuset när jag ledde Hisan såg han spöken så in i. Något måste varit i görningen i kväll... Jag såg inget, hörde inget...
 
Nåväl jag är nöjd med passet även om det var lite kort rent tidsmässigt och kunde ha innehållit ännu mer galopp. Det viktigaste är ändå att vara nöjd med vad man åstadkommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0