Styrketräning

Idag ligger där vitt mög på gräset här i Lund. Jag trodde därför att det skulle vara värre ute i Flyinge med massa snö och dant. Men när jag kom ut märkte jag att det till och med var varmare där och inte en flinga syntes till. Tur det tycker jag ändå. 
 
Hisan var redan riden när jag kom ut så idag var det fokus på Lilla. Det blev styrketräning för henne i ridhuset. Det vill säga övergångar mellan skritt och trav. Hon fick samla sig och ur det trava ett par steg. Nyttigt sådant där.
 
Nästa ridpass skall bli fart för henne. Variation förnöjer. 
 
Jaghar varit hos sjukgymnasten idag och åter igen har jag blivit varse hur dåligt koordinerad jag är i min vänstersida. Jag fick nämligen en ny övning som var att stå på ett ben med en tyngd i motsatta handen. Sedan skulle jag böja mig framåt och stå som i ett liggande F. Kanske är det en dålig förklaring. Men det var en jobbig övning och jag svajade som bara den när jag stod på vänsterbenet. Nu måste jag ligga i med träning framöver. Jag vill bli stark igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0