Semifinal hoppning

Idag var det dags för Hisans medverkan i semifinalen i hoppningen på SRNC. Den gick i 1.10 vilket är typ den nivån Hisan och jag borde vara på.
 
Tyvärr lyckades jag tajma in en riktigt dålig ryggdag. Efter att ha duschat Hisan för att få honom ren så insåg jag att jag troligast inte skulle kunna rida så bra. Även om ridningen oftast hjälper mig att må bättre i ryggen så är det svårt att rida bra om man börjar med ryggont redan från början. Om det hade varit en vanlig dag hade jag ridit ett skrittpass, men nu skulle det hoppas.
 
Jag bad därför en annan tjej att visa honom inför tävlingsdeltagarna.
 
Hisan gjorde tre bra rundor. Med första tjejen så sköt han ut bogen inför ett hinder och råkade missa det. Med dem andra tjejen var han riktigt bra med på noterna men rev tyvärr samma hinder som han bröt ut vid rundan innan. Sista tjejen hade ett stopp på första. Det blev så som det lätt kan bli även när jag rider. Är inte galoppen igång ordentligt så bjuder han falskt.
 
Jag är nöjd med rundorna. Nu skall jag själv bara reparera ryggen och tagga till ordentligt inför min egna tävling nästa vecka. 
 
Samma hinder, tre olika ryttare.
 
Lilla har provat sina nya skydd. Jag är lite osäker på storleken. Jag skall prova dem en gång till i morgon för säkerhets skull innan jag bestämmer mig i fall de skall bytas till mindre storlek eller ej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0