Ner och upp

Igår kändes ridningen inte alls bra. Ryggen var inte med mig och jag var väldigt missnöjd med hur jag red. Inget blev bra alls.
Men helt konstigt är det ju inte om jag rider sämre när jag känner av ryggen. 
 
Lilla vilade igår. 
 
Idag var jag hos sjukgymnasten. Det är troligt att det jag känner kan bero på att någon nerv kläms. Jag skall verkligen tänka på min hållning framöver. Jag skall hålla mig rak i ryggen. Framför allt när jag sitter på jobbet. Det är jublar jag sitter mest timmar. I stallet är jag en begränsad tid och jag tänker mer på hur jag rör mig där. 
Svårt för det är inget kul att känna sig begränsad, framför allt inte i ridningen. 
 
Kvällens ridning kändes ändå bättre än igår. Jag upplevde mig starkare och kunde inverka mera. Nu blev det ändå bara ett kort pass. Men med kvalité då i stället för gårdagens antikvalité.
 
Vi lyckades med att vara ensamma i ridhuset trots att det är bruksprovsvecka. Jag passade därför på att rida ruter, en av mina favoritövningar. Vi lyckades med att sätta de skarpaste hörnorna på ungefär samma ställe varje varv. Det kändes bra att se spåren efter där Hisan satte sig i vändningen efteråt. 
 
Lilla fick vila även idag. Det var inte grundplanen men jag hann inte ut med henne före mörkrets fall. Nu är det ingen fara på taket eftersom jag har massor av tid att träna henne i morgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0