Rusk

Våren förbyttes till rusk. Regn och kyla, brrr.
 
Igår körde jag Lilla i halv storm. Eller jag rastade henne var nog rätt beskrivning av det hela. Det hade dessutom regnar något så in i hela dagen så bitar av rundan stod under vatten trots att vi skippade årundan. Där hade vi nog drunknat om vi hade försökt ta oss fram med vagn. I morgon skall vi göra ett nytt försök till träning och förhoppningsvis är vädret bättre då.
 
Idag har jag ridit Hisan en kortis i ridhuset. Jag valde skolridhuset vilket visade sig vara dumt. Dörrarna är trasiga men det gör inte så mycket. Värre var att det regnade in så det plaskade på två ställen. Resten av ridhusbotten var stenhård och förljdaktligen inte harvad på ett tag. 
Jag blev väldigt oinspirerad av detta. Hisan är inte purung längre och hans ben har ju haft skador nog. Så jag är rätt noga med underlag, dagens variant var inget vidare. Därför blev passet kort och i moderat tempo. I morgon tar jag andra ridhuset och hoppas på bättre lycka där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0