Fina hästar

Oj vad jag var off idag, riktigt låg dessutom. Det var motigt att ens bege sig ut till stallet kan jag säga.
 
Rätt ofta beror det på att min energi är slut men även på att jag känner mig väldigt ensam runt hästarna. De är ju min energikälla och hjälper upp humöret men samtidigt saknar jag att ha någon att träna med. Eller rida ut med, eller bara prata med i stallet.
 
Jag började i vart fall med att köra Lilla. Hon joggade på i fint tempo och var inte ens svettig efter en mil. Nu var det lite kallare idag mot sist. Men det är ett bra kvitto på kondisen ändå. Jag undvek att köra mycket på galoppbanan idag också. Den var för ojämn för det. Det gör liksom ont i hela kroppen att sitta i vagnen på en sådan hoppig banan.
 
Efteråt gick Hisan ett pass i padocken. Han bjöd på ett sådan där ritt när man inte vill sluta rida. En underbar känsla helt enkelt. Vilken tur att han tajmade in det just idag för jag ler fortfarande när jag tänker på känslan som han förmedlade. 
 
Mina fina hästar. Det är för sådana här ögonblick som jag orkar hålla på även när det är motigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0