Tagga tävlingshelg!

All utrustning är putsad och packad. Båda hästarna är badade. Så bring on the tävlingshelg! Jag är redo.
 
Planen för dagen var egentligen bara att bada Lilla. Men när jag skulle ta in Hisan så hittade jag honom knappt under all skit. Han hade så klart rullat sig så pass att han knappt hade en fläck utan smuts på. Då jag skulle rida honom så fick det bli bad. Det hade inte gått att lägga sadel på honom annars, så skitig var han.
 
 
 
Nu får vi bara hålla tummarna så att han är hyfsat ren till söndagens tävling. För något mer bad innan dess blir det inte.
Nu var han ju inte bara skitig från hagen. Då förra året inte innebar några tävlingar så blev det heller ingen schamponering. Jag brukar inte bada hästarna utan orsak så att säga.
 
Passet på Hisan gick sedan finemang. Mycket trav och galopp i Waren-Haistings blev det. Jag verkar ha kommit så långt med min rygg att den känns helt normal när jag rider även om jag har känningar när jag gör annat. Det är positivt tycker i vart fall jag. Hoppas på bättring även inom andra områden även om jag är helt med på att det kommer att dröja länge till. 
 
Kvällen nu skall jag spendera genom att vila ryggen så att den är fit för fight till i morgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0