Hösten är här med besked

Nu är hösten här på riktigt. Det blir omväxlande gult och rött i naturen. Rätt färgsprakande och vacker. Men jag vet ju vad som kommer och vintern är den värsta årstiden på hela året om jag får säga vad jag tycker. 
 
I torsdags trimmade jag Hisan på Melonbanan. Det är helt annorlunda där fortfarande efter Breeders med en tvåvåningspaviljong med gångpassage under som sträcker sig hela vägen fram till kanten på utebanan. Man skull kunna tro att detta skulle uppfattas som konstigt av Hisan, men inte. Han tyckte inte att det var konstigt alls. Fin Hisan med andra ord. Han gör mig så glad. 
 
Lilla vilade. Jag kör lite varannan dags principen i veckorna nu.
 
I fredags sköljde "slut-på-arbetsveckans-tröttheten" över mig och det fanns inte någon energi att uppbringa för att träna häst. Jag kom i stället hem från stallet riktigt tidigt vilket var välbehövligt. En lugn kväll hemma är verkligen inte att förringa. 
 
En vilodag för hästarna innebär alltid mys och visistation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0