Massor av massage

I måndags var egentligen massage inbokad till Hisan. Men stackaren fick stå över. Jag hade på känn att Lilla skulle behöva massagen bättre än honom och jag tror att jag hade rätt fullt ut. Nu är det inte så att Hisan går lottlös eller att han prioriteras bort. En ny tid är bokad till honom så snart massören Göran hade tid. Lilla har ju faktiskt åkt långt och gjort en stor prestation i Värmland även om den inte föll ut som planerat. En lättare låsning i korset hittades, den hade gett en spänning precis ovanför bogen vilket troligen var det som veterinären såg på tävlingen när vi fick utgå. En utvilad kropp visar inte sådana lätta spänningar. Men efter 3 snabba mil och dessutom mjölksyra på det så visar sig även de minsta små grejer. Skönt att ha tagit omhand detta i vart fall. Nu bygger vi vidare och tränar på.
 
Hisan fick i stället timma på Melonbanan i mörker. Vilket nerköp mot massage... Jag brukar inte rida i mörker men den här gången ville det sig så och dessutom var det en bra ”koll” inför den kommande mörka perioden. Hisan skötte sig super och var avslappnad och fin. I skydd av mörkret lekte vi med byten och små snäva volt tillbaka. Tur att ingen såg oss. En bra sak för mig med mörkerridning är att jag gärna tittar ner i manen vanligtvis. Men när man inte ser något så är det ju inte till någon nytta. Annars kan man ju beundra den välkammade manen eller vackra halsen eller så. Alltså kom min blick upp igår utan någon vidare ansträngning. Det var mer logiskt att titta rakt fram och kanske se någon kontur i mörkret än att titta ner...
I tisdags fick båda hästarna vila. Jag hade lite andra planer för kvällen men i onsdags gjorde jag en kraftansträngning till att träna båda. Så här års i stundande mörker är det en ansträngning tyvärr. Mer om det senare...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0