Vackert väder

Vilken helg det har varit. Underbart soligt väder både idag och igår. 
 
I fredags fick hästarna vila när jag kom till stallet efter jobbet. Men igår var det slut på det. Lilla och Hisan reds ut. Lilla händes helt kanon och Hisan skötte sig finemang. 
 
Idag körde jag Lilla en runda för att rasta av henne lite. Hon gick som tåget. På travrakan släppte jag av henne lite och hon sprang suveränt. Nu har hon ju helt fel skor på sig för att gå något fort egentligen men hon visade på fina takter. Resterande dagar fram till vi åker kommer hon endast att få ta det lugnt. 
 
Hisan reds ut idag med. Han gick med stallägarens rödtott som till och med galopperade om honom utan något  större mankemang. Rödtotten är grön så Hisan fick helt enkelt bara gilla att bli omsprungen, tävla får han göra någon annan gång. En liten rolig episod var när de galopperade sida vid sida mot en vattenpöl. Jag trodde att han skulle springa igenom som han brukar, men tydligen såg han sin chans att ta in på den röda så han tog ett jättekliv och hoppade över hela pölen. Bushästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0