Lilla vilar

Nu börjar träningsvärken efter helgens ritt lägga sig så sakteliga. Med tanke på hur ont jag haft i kroppen efteråt så är det ju rimligt att tro att Lilla känt sig något stel hon också. Hon är ju bra kondis jämförelsevis men ändå. Därför har två dagars vila varit inplanerade för henne. Igår dansade hon in från hagen så det var nog ganska så rätt antal dagar tror jag. Idag planerar jag en lugn tur i vagn för hennes del. 
Efter ritten i söndags lämnade jag iväg hennes sadel för omstoppning så de närmsta dagarna blir det hur som sparsamt med jobb under sadel för hennes del. Sjukt praktiskt att ha en inkörd häst i sådana lägen. Värre blir det när Hisans sadel skall stoppas om. Hoppning i dressyrsadel är ju ingen höjdare och ridning utan sadel på honom är inget bra alternativ. 
 
Igår red jag Hisan i paddocken. Det var sol och lite lä där så vi kunde rida ute. Mycket trevligt, me like. Hisan känns verkligen fin just nu. Energin är där, han känns tillfreds och går från klarhet till klarhet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0