Mellan skurarna

Idag var det dags för ny tävling. Jag hade anmält mig till 1m på Ringsjöorten avdelning B. Jag velade länge mellan att byta till avdelning A men så här i efterhand är jag glad att jag inte bytte.
 
Igår stod det nämligen på prognosen att det skulle vara ok väder. I morse när vi vaknade hade ett rejält åskoväder dragit in. Det mullrade friskt och regnade kopiöst. Jag funderade faktiskt på att stryka mig helt på grund av vädret. Men slutligen bestämde jag mig för att åka och ta beslutet efter bangång. Banan var något blöt men ändå helt ok. Så vi stod fast vid att starta. Då avdelning B låg efter avdelning A så hade vattnet dessutom lite mer tid på sig att sjunka undan.
 
Hisan var med på noterna idag och trots en väldigt kort framridning/hoppning då jag hade svårt att bedömma hur många som slutligen kom till start och blev lite sent på det. Han taggade till fint på banan och var ändå väldigt reglerbar. Jag tycker att vi kom fint på alla hinder och vi var endast i ett av hindren (ni hör det tydligt på filmen) men det var aldrig nära att något ramlade.
 
1m känns lätt, men ändå känns 1.10 för högt. Jag kan inte riktigt förklara varför. Jag måste få rätsida på min träning så att jag boostar självförtroende lite. Det tog en bra mycket större törn än vad jag kunde tro efter mitt benbrått. Men samtidigt vill jag inte pressa mig själv i år. Jag vill ha ett problemfritt mellanår att bygga från, utan bakslag. Kanske skall jag då stanna och nöja mig med nollor i en meter? Jag lyckades ju ändå hoppa fram honom på 1.15 till student ryttar VM så jag kan ju... Jag får nog sova på den saken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0