Träningsvärk

Alltså jag skojar inte när jag säger att jag hade träningsvärk i måndags. Jag kunde knappt komma upp ur sängen på morgonen. Framåt kvällen var det något bättre och jag tänkte att det skulle gå att åka lite på Hisan. Han hade dock andra planer. 
Något åkande var det inte tal om. Det var ridning som gällde, annars kunde lika gott struntat i det enligt herr brun. Jo men lite rätt har han ju. Musklerna skrek, men undan för undan ledade jag upp mig.
 
Tisdagen bjöd på ett liknande pass på melonbanan som dagen innan med den stora skillnaden att jag kände mig mer fint for fight igen och kunde rida ordentligt. Hisan svarade då med att gå kalas. Kvitto på det!
 
Lilla fick vila båda måndag och tisdag. Det hade hon förtjänat väl. 
 
Onsdagdkvällen däremot blev en kort skritt för hennes del. Hon kändes pigg, men planen är att hon skall ta det lugnt ett par dagar till innan vi börjar operation lära Lilla fatta galoppen.
 
 
Hisan blev riden tidigare under dagen av min medhjälpare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0