Uppdatering

I tisdags vilade hästarna. Jag hade i stället ett planeringsmöte (läs fika) med min kusin inför kommande helgs äventyr.
 
I onsdags tränades båda hästarna men inte av mig. Lilla gick en runda på hårda vägar och Hisan reds ut.
 
Torsdagen var tänkt att vara hoppträning för Hisan. Eller vi deltog i träningen men Hisan var allt annat än samlad. Han var spänd och brallig. Jag fegade ur totalt. Jag kan erkänna att jag i de längena är riktigt rädd för att flyga av på något konstigt sätt och skada mig igen. Hisan gör ju inte detta för att han är dum. Inte alls, han är glad i hatten. Problemet är att jag spänner mig för att han är spänd och då rider jag illa. Risken är då att jag faktiskt trillar av. Desutom har jag lovat mig själv att inte pressa i sådana här lägen. Sist jag gjorde det så bröt jag ju foten. Vi red i stället ett galopparbete utan att hoppa efter en kort uppvärmning på hinder. Om jag är arg och irriterad på mig själv för detta? Något oerhört. Men nya tag, bryta ihop och komma igen är vad jag skall göra.
 
I fredag gick Lilla ett nytt jobb på hårda vägar. Hon känns super. Hisan fick vila.
 
Igår var det omvänt. Hisan gick en uteritt med mestadels galopp, en mil. Det gjorde han bra.
 
Jag gjorde storstädning i 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0