En liten dipp

Jag har en liten dipp i motivationen. Riktigt varför kan jag inte sätta fingret på men jag har ingen som helst lust alls. Inte till något... I morse manifesterade sig detta i en riktigt lång sovmorgon, vilket i och för sig var välbehövligt. Nu tänkte jag titta på sändningen från tävlingarna i Helsingborg. Jag hoppas att det kan höja min motivation. 
 
I torsdags vilade båda hästarna. Jag var hos sjukgymnasten och blev rättad. Jag har varit så sned i höften igen och det smärtar faktiskt. Min tanke var att det var bättre att ta det lugnt än att rida samma kväll. Framtiden får se om det beslutet var rätt. 
I fredags blev båda hästarna ridna, men inte av mig. Lilla var på långritt i solskenet och Hisan gick ett pass i ridhuset. 
Ännu till helgen var vi först lovade solsken också men i sista stund ändrade vädergudarna sig och vi har mulet. Mulet är dock bättre än regn, snö och annat rusk. Varför klaga?
 
Lilla vilade igår för jag har planerat att hon skulle gå ett hårdare pass på galoppbanan idag. Hisan gick ett trimpass i ridhuset igår där jag fokuserade på samling. Jag är nöjd med honom. Han jobbade på fint trots att jag är omotiverad. Eller motivationen finns väl mer när man väl sitter till häst. Det är mest att det är motigt i huvudet att vara motiverad till att sitta upp. Does it make sence? Troligtvis inte. Med mer vår och värme kommer nog motivationen åter. Februari är en knepig månad. Vintern hänger kvar men löftet om våren finns där väldigt påtagligt  när våren åker på bakslag är det motivationen som ryker. Mars månad som faktiskt är en vårmånad börjar i nästa vecka. Jag längtar!
 
I mars månad brukar jag börja min tävlingssäsong, hur jag skall göra med det i år vet jag inte riktigt än. Det tål att funderas på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0