Hoppat bana!! :D

Hoppträning!! Whhhiiii!
 
Vi hoppade hela banan från gårdagens Pay&Jump. Långt men felfritt och med en bra känsla. 
 
 
Jag var lite osäker till en början på hur det skulle kännas. Dels om Hisan inte skulle hoppa, skulle jag då våga sätta tryck. Skulle jag alls våga och skulle det göra ont i foten med så många språng. Jag hade inte behövt oroa mig. Det kändes inte alls i foten och jag vågade. Hisan bjöd fint på alla hinder dessutom. Under framhoppninge skulle vi rida en liten linje. Här hade vi vår största fnurra under passet. Hisan blev lite glad i landningen efter en oxer och hoppade lite jämfota. Jag röt till på honom och han hamnade i korsgalopp. I det läget kände jag inte att jag hade lust att driva och trycka till honom mot nästa hinder och jag ville inte heller fortsätta utan bjudning. I stället bröt jag av (rätt längt innan hindret så ingen egentlig anridning påbörjad), andades och började om mot det hindret på ny kula. Jag tror ändå att det var bäst. Jag kunde samla mig. Det blev inte hafsigt och jag fick en bra upplevelse av passet. Mitt självförtroende är viktigast just nu.
 
Banan kändes bra. Jag hoppade den bara en gång för ofta är den stora konsten att sluta med saker i tid. Nu kom vi bra på hindren, Hisan hoppade felfritt och jag kände mig lugn när jag hoppade. Det tar jag med mig. 
 
Vad som däremot märktes sjukt tydligt var hur ur form jag var... Jag blev helt galet andfådd av rundan. Jag får verkligen starta med träning inom det snaraste. Lilla vilade idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0