Hoppla

Igår körde jag en dryg mil med en mycket pigg Lilla i vagn. Hon är så skötsam men det kändes verkligen att hon tyckte att det var skönt att få sträcka ut. Hon känns väldigt stark just nu men hon är långt i från att vara i full form. Vi har tagit det lite för lugnt i vinter för det. Skador, tappskor och annat har kommit emellan. Men nu är vi på g och snart kan det vara dags att åka in med henne till Jägersro.
 
Hisan och jag skuttade över sockerbitar igår enligt plan. Det kändes över förväntan tycker jag så nu har jag anmält oss till första hopplektionen efter den brutna foten. Den här gången får det bli träning för tränare på anläggningen. Om det fortsätter att kännas bra skall jag dra tag i att ordna träning för Tord igen. 
 
Idag har Lilla vilat och i och med att det är arbetsvecka så tar jag en häst per kväll. Det blev Hisan idag och vi trimmade lite lätt i ridhuset. Mot slutet blev han så fin. Till en början var jag väldigt ofokuserad så det kan ha lyst igenom på hur han kändes. Hästen blir som en spegel av hur vi rider. Allt annat vore konstigt men ibland blir det bara så rysligt tydligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0