Piggelin

Jag rastade av Lilla på täckta banan idag. Totalt blev det 24 varv uppdelat på 4 intervaller. Hon var inte nådigt pigg till en början. Hon till och med brallade lite. Att bralla på Lilla-vis är att skaka lite på huvudet och ibland ta ett luftsegrar med ett ben. Väldigt sött och harmlöst, men bralla ska man inte med ryttare på ryggen så en verbal tillsägelse om än mild fick hon.
När vi kom in på banan så var där ett körekipage där inne. Jägersro tänkte Lilla. Nu går det ju inte att hålla någon superfart där inne. Banan är liten, ca 400m med snäva svängar. Men när det är isigt i backen är den guld värd. Man får gasa på rakorna och ta upp lagom i svängarna. Då blir det intervaller i intervallerna. Det måste ju bli dubbelt så bra då...
 
Det skymde precis när vi var ute så bild blev där efter.
 
 
När det blivit Hisans tur så fick det bli ridhuset igen. Jag tycker att det blir för nära till taket när man sitter på honom på täckta banan så jag rider sällan där. Lilla är mer lagom storlek där inne.
Bommarna i ridhuset hade bytt plats vilket var bättre. Då kunde jag träna på anridningar på volt och rena avståndsbedömningar. Vi träffade det flesta perfekt. Men i början av passet var Hisan lite övermodig då han tyckte att matte styrde på minst lika höga hinder som Marie hoppade honom dagen innan...
 
 
Så det kan gå!
 
Dagens positiva var annars att jag red i mina vanliga hoppläder utan att foten sa upp sig. Jag var även hos sjukgymnasten på förmiddagen och cyklade på träningscykeln förutom mina vanliga övningar. Sjukt bra! Jag behöver röra på mig ordentligt och eftersom jag inte kan springa eller ta långpromenader för tillfället så är det där toppen. Nu innan jag låter för hurtig så hade jag högst troligt inte gjort sådant som att springa eller gå ute i någon större utsträckning just nu när det är minus ute så cyklingen är fantastiskt bra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0