Snålblåst

Det blåser isig halv storm och det är minusgrader idag. Understället fick letas fram ur gömmorna för nu är det vinter på riktigt. 
 
Trots kylan så red jag båda i ridhuset ikväll. 
 
Lilla skrittjobbades. Vi la även in lite övergångar till trav där hon verkligen fick jobba. Lite "sluta" blev det också.
 
Hisan jobbades i galopp. Blåsten tog i väggarna i ridhuset så bitvis hade vi lite problem med fokus under passet. Men till det stora hela var han superfin. 
 
Mys före ridturen med Hisan.
 
När det blåser rejält så är filtar ett måste vid ridningen. Minst två måste man ha. En till hästen och en som jag kan vira in mig i när jag sitter på för att inte frysa ihjäl. Här är en liten studie i häst i filt.
 
 
Den med svarta öron liksom drunknar i filtarna... ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0