Fun in the sun

I söndags gjorde inte jag många knop. Hästarna vilade och jag hade träningsvärk som hette duga. Det gick knappt ens att tänka tanken att rida och bara en så simpel sak som att gå ner för en trappa var komplicerat. När man vet att det beror på träningsvärk är det ändå ok, det gå över.
 
Men igår var det full fart på mig igen. Jag hade planerat in en terrängträning med Hisan. Vi begav oss till Revinge där jag red för Ted.
 
Hisan var glad och hoppade fint. Kanske behöver vi skruva upp tempot mellan hindren på den kommande tävlingen som jag har anmält till. Men i övrigt så kändes det bara super.
 
 
Lilla har helvila veckan ut. Men jag har på känn att hon kommer att känna sig uttråkad långt innan dess. Söta hästen.
 
Några lärdomar från helgens tävling har jag dessutom gjort, förutom träningsvärken då... Jag måste ha med mig fler ombyten till mig. Ett per sträcka jag rider är rimligt. För som det regnade i Köpenhamn, och jag hade ju en väldigt regnig ritt i Halmstad också tidigare i år. Men jag tror att jag blev blötare nu. Så fler regnjackor och ridtajts skall införskaffas.
 
Lillas utrustning höll däremot måttet. Nya schabrak varje sträcka och byte av benskydd till rena och torra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0