Håhåjaja

Träningsvärken har smugit sig på under dagen idag och nu på kvällen är jag helt mör. 17km igår sätter sina spår när man inte är van. Lilla kände säker sig mör också. Hon fick en massage med hård borst ikväll. Lång tapirnos fick hon så det var säkert skönt. 
 
Hisan trimmade jag så mycket jag orkade i ridhuset i kväll. Det kändes verkligen att det var rätt valnatt vila honom igår i vätan och snön. Idag var han mjuk och fin och positiv. Mr Häst kan bli tjurig som bara den om det inte passar. Väta och blötsnö passar aldrig, det vet jag sedan innan. Lika bra att anpassa sig. Vissa strider är inte lönt att ta, vissa saker får hästarna bestämma. Och skall jag vara ärlig så hade jag aldrig ridit ut i snö och slask som igår om jag inte planerat det sedan flera dagar innan och bestämt med sällskap att ritten skulle bli av. Hard-core-ryttare liksom. Det finns inget dåligt väder... eller hur var det nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0