Helgaktiviteter

I torsdags reds båda hästarna av mina medhjälpare och i fredags fick de båda vila. Jag prioriterade att komma hem tidigt från stallet vilket är ett måste ibland. Ibland måste de ju få en vilodag också så varför inte på fredagen. 
 
I går skulle Lilla gå ett lugnt pass i vagn med mycket skritt. Trodde jag... Hon var inte alls sugen på det. Trav i lugnt tempo gick bra men att skritta verkade inte finnas på hennes karta. Att hon skulle gå ett lugnare pass igår berodde på dagens aktiviteter. Jag kommer till dem senare. 
 
Hisan gick ett pass i skolridhuset igår.mdet var körträning i glasridhuset och då lämpar det sig inte att man rider där inne. Hisan var först jättespänd. Det händer en massa runt ridhusen nu då det förbereds för kommande veckans bruksprov. Jag fick övertyga honom om att han inte skulle bli uppäten om han gick förbi hindermateial och annat liknande... Väl inne i ridhuset var det först samma. Han var spänd till tusen. Jag valde att nästan gå direkt till galoppen för att få honom mer avslappnad. Det brukar nämligen komma när han får springa lite. Och så även den här gången. Han slappnade till slut av men det tog en stund. Nu hoppas jag att han inte hamnat i en sådan period när han skall vara spänd utan att det bara var en engångs grej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0