Vårkänslor

Igår vilade båda hästarna. Jag kände mig lite måndags trött och ville hem fort. Men inte bara därför, det passade helt enkelt bäst att vila dem då med tanke på resten av veckans planering. 
 
Idag blev det trim av Hisan i ridhuset. Han börjar definitivt få vårkänslor. Han är superfin och energin börjar återkomma. Idag blev det nästan lite väl bra. I kombination med att jag kände av min fot i vart fall. Jag brukar inte känna så mycket i foten vanligtvis men idag gjorde jag det. I takt med att Hisan blev piggare och piggare under passet så beslutade jag mig faktiskt för att genupp från ryggen. En longerlina fanns i ridhuset så Hisan fick springa av sig lite utan mig på ryggen. Han gör inget dumt alls. Jag kände mest att jag bara skulle hålla emot när jag kände att foten inte var med i stället för att rida fram. Det skulle bara bli kontraproduktivt så jag satt helt enkelt av. Det var länge sedan jag såg Hisan från sidan så lite intressant var det ju också av den anledningen. 
 
Lilla vilade även idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0