Helgen

I lördags var det ett sådant där riktigt sunkigt väder som det bara kan vara på hösten och vintern. Regnigt och dant, brr.
Då Hisan skall vila två dagar i veckan så blev det ju bra tajming att låta honom vila då. Även om jag försöker lägga vilodagarna under jobbveckorna oftast, för min egen skull.
 
I går, söndag, var värdet mer på min sida. Jag började med att rida ut på Lilla. Hon var piggare än piggast och vi tog en busrunda på en mil där vi hoppade över vattenpölar, travade fort, galopperade och plaskade i vattengraven. Vi passade även på att trava lite asfalt, det var ett tag sedan sist nu. Det är ju inte tävlingssäsong. Men det är aldrig fel att träna på sådant. 
 
Hisan gick ett trimpass i ridhuset. Han kändes väldigt fin faktiskt. Jag tycker nog att bjudningen är mer på plats där den skall vara nu än på länge. Nu är det bara mig själv jag skall jobba med då. För hästarna är uppenbarligen i form. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0