Liten uppdatering

Söndag:
Lilla vilade i söndags men Hisan fick gå ett litet jobb på Melonbanan. Han kändes fin som vanligt efter att ha fått galoppera ute. Galopp är fantastiskt bra för honom, framför allt mentalt. 
 
Måndag - tisdag:
Jag var i väg på resa med jobbet. Lilla reds på måndagen och Hisan båda dagarna. 
 
Onsdag:
Hemma igen. Hisan vilade på onsdagen men Lilla blev riden. Jag tyckte att hon vräkte sig lite på bettet och sprang i framvikt. Passet blev därför mestadels i skritt och till stor del på Melonbanan. Vi ägnade oss åt dressyr. För Lillas del är det bäst om dressyr är i skritt fortfarande. Vi gjorde böjda spår och även fokus på att ta korta bäriga steg. 
 
Torsdag:
Tvärt om på ridfronten. Lilla vilade och Hisan fick trimma. Det blev Melonbanan för hans del. Ett pass som syftade till att komma tillbaka och jobba ordentligt. 
Det märks så väl på dagsljuset att vi är i september nu. Även om vädret är kanon så blir det mörkt redan runt klockan åtta. Det är bara att stå ut nu... Hösten och vintern kommer oavsett vad jag tycker om den. Men än är det fint väder så det är bara att njuta av det som går. 
 
Fredag (idag):
Morgon i stallet en vardag hör till ovanligheterna för mig. Men idag var en sådan dag. Efter min nya rutin med velkostnad i stallet så blev det ridning. Först Lilla. 
 
Uteritt runt Årundan, men bara ett varv så en kort runda fick det bli. Lilla var fin, låg inte alls på som sist utan var i bra balans. Jag tror att det är galoppjobbet som fått henne att ligga på så där. Vi skippade därför galoppen idag. Det är nyttigt att variera sig. 
 
Hisan var näst på tur. Det blev samma runda. Hisan får däremot inte slippa undan galoppen. Han var pigg och fin. Det satt blåa snitslar uppsatta längs hela vägen. Livsfarligt sa Hisan som behövde bli övertygad om att det gick att gå förbi. Han höll ändå galoppen (om än i slowmotion). Det är ändå positivt. Han har tidigare kunnat tvärnita och tvärvänt för något liknande.
 
Idag var det riktigt sommarväder ute. Över 20 grader båda hästarna fick en välbehövlig dusch efter jobbet. De sätter vinterpälsen just nu så kläderna är väl inte helt rätt anpassade till vädret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0