Vad har jag hittat på de senaste två veckorna?

Förrförra fredagen när jag gjort min senaste uppdatering åkte jag till The Big Apple!
 
Semesterbild från toppen av Empire State building
 
Vi var där en vecka jag och sambon och därmed hade jag lite häst ledig.
 
Hästarna hade som vanligt inte ledigt bara för att jag hade "ledigt" från dem utan de blev väl omhändertagna av mina medhjälpare.
 
Förra lördagen kom vi hem igen. Hästarna hade saknat mig fick jag rapport om. Trots att jag har varit iväg på resor förr så tyckte visst herr Brun att det var jobbigt att inte ha matte hemma. Hans känslor smittade i sin tur av sig på stallägarens häst... konstigt det där. Men det är klart att det blir vissa förändringar i rutiner bara för att någon annan gör något även om instruktionen är samma. Det borde inte märkas för hästarna med andra ord men de är bra mycket känsligare än man kan tro.

Ordningen var i vart fall snabbt återställd och jag tog en kort tur på herr Hästs rygg. När man varit iväg från hästarna ett tag är det verkligen som att komma hem när man sitter upp igen.
 
 
Söndagen innebar att båda tränades. En ny tjej som kommer att skolas in för att kunna hjälpa till framöver red med mig på Lilla.
 
Måndagen blev trim för Hisan på banan. Det märks verkligen att hösten är i antågande. Det blir snabbt mörkt och även om vi fortfarande har väldigt skönt och trevligt höstväder med 18-20 grader mitt på dagen så finns känslan där.
 
Tisdagen spänderade jag i Stockholm med jobbet. Både Hisan och Lilla blev tränade av mina medhjälpare.
 
onsdagen var jag glad att jag hade planerat in vila för hästarna. Min förmiddag var förlagd till Köpenamn. Det är nära men det är ändå längre att pendla än vanligt så att få komma hem tidigt från stallet var precis det jag behövde. Och även hästarna behöver en vilodag här och där. Extra bra är det ju då när det klaffar i planeringen med allt annat.
 
Torsdagen var det på nytt dags för uteritt med båda ihop med min nya medhjälpare. Vi avslutade med några varv i paddocken. Hisan var mer än lovligt bekväm. Han behöver ut och galoppera mera. fFamför allt tror jag att han är påverkad av pälssättningen. Båda hästarna fäller som bara den just nu. Hisan är en sådan häst som blir påverkad av sådant. Jag låter honom få lite mindre krav på sig än vänligt så är vi nog tillbaka till det vanliga inom kort.
 
Igår, fredag, blev ännu en lugn dag. Jag var och hämtade hö med min sambos hjälp och därför prioriterades ridningen bort.
 
När det inte finns några tävlingar eller annat som kräver en speciell uppladdning så är det skönt att kunna lägga in extra vilodagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0