Vatten och terräng

Ytterligare en vecka har passerat och nu börjar det kännas att våren är här på riktigt. 
 
Måndagen den 27 mars var jag i Stockholm med jobbet. Hisan reds av min medhjälpare och Lilla vilade. 
 
Tisdagen den 28 mars blev det vilodag för Hisan. Lilla reds ut. Nu är det ljust på kvällarna så att jag hinner rida efter jobbet. Det är så skönt. Äntligen kan det bli lite ordenlig träning även på vardagskvällarna. 
 
Onsdagen den 29 mars trimmade jag Hisan i ridhuset. Lilla vilade. 
 
Torsdagen den 30 mars hopptränare jag och Hisan. Lilla vilade. 
Hoppträningen bjöd på tekniska linjer och mycket svängar om än på låg höjd. Hisan bjöd fint på hindren. 
 
Fredagen den 31 mars red jag ut Lilla hemmavid. Jag testade att rida med spärrgrimma. Ett bett fick hon ändå ha som nödstopp. Hemma kan hon bli het. Hon kan vägarna utan och innan. Vi tog det så lugnt det gick. Hon la sig i grimman så jag är glad att jag hade bettet även om målet som var att inte ta i det gick att uppfylla. 
 
Lördagen den 1 april red vi 1,8 mil i Öveds. Vi avslutade med att låta hästarna plaska i vattnet. Så härligt! Vädret var också helt underbart med sol. På morgonen hann jag även med att rida en sväng på Hisan vi värmde upp lite inför dagens övningar med att galoppera på ordentligt längs vägarna hemma. 
 
Söndagen den 2 april (idag) vilade Lilla. Hisan och jag hade planerat att möta upp min vän Rebecca i Dagstorp för att hoppa lite av deras terränghinder. Hisan kändes super och bjöd fint på hindren när han fick galoppera på lite. Nyttigt för mig att boosta självförtroendet lite dessutom. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0