En sådan där vecka...

... som liksom bara springer iväg och jag inte hinner uppdatera något alls under.
 
Förra måndagen vilade Hisan. Jag red Lilla en sväng i ridhuset. Det låg några bommar på backen så vi passade på att träna lite extra på att springa över sådana. 
 
Tisdag morgon gjorde jag stallet innan det var avfärd till Stockholm för ett par jobbdagar ihop med mina närmaste kollegor. Lilla vilade och Hisan reds av min medhjälpare på kvällen. 
 
Onsdagen bjöd på samma upplägg träningsmässigt. Hisan reds av min medhjälpare och Lilla vilade. 
 
torsdagen fallerade min plan att ta stallet efter hemkomst från Stockholm rejält. Hisan blev riden av min medhjälpare enligt plan. Men jag fick ringa in hjälp för att få kvällsfodringen utförd. En högst oväntad snöstorm drog in så att flygen blev sena. Så kan det vara ibland. 
 
Fredagen blev det två,rundor till stallet. Först mockning och fodring före jobbet. Efter jobbet blev det ridning av Lilla. Snön som kommit dagen innan ställde dock till det. Eftersom den kom som blötsnö var den tung och gav enorma klampar i hovarna. Lilla och jag tog därför vår tillflykt till ridhuset där vi kunde trava utan bekymmer. 
 
På grund av snön sköt vi fram lördagens ritt i Vomb till söndagen. Lilla fick bli rastad på grusvägarna vid Granelundshallen som var snöfria. Hisan fick bli trimmad i ridhuset. 
 
söndagen blev Vombritten av. Vi red 2,4 mil på relativt snabba 10,9km/h. Hästarna var väldigt pigga och glada att få springa utan hinder för framfarten. Det hade blåst under veckan så grenar hade fallit. På ett ställer fick vi vända för de låg för långt för att gå under och på tok för högt för att ens kunna hoppa över. Det är hur som spännande att testa nya vägar. 
Vi klättrade även längs med kanten på Vombsjön med en hisnande utsikt.
 
Idag fick båda hästarna vila efter gårdagen. Hisan firade det hela med att kleta in sig i ofantligt mycket skit i hagen... *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0