Hoppning etc

I tisdags var jag uppe i Stockholm igen. Båda hästarna reds av respektive medhjälpare. 
 
Igår, onsdag, var det hoppning som stod på schemat. Hisan var pigg och glad. Jag fick igång honom fint under framridningen. Övningen bom, cavaletti, bom i studs på böjt spår gjorde underverk. Han var något stel i högersidan till en början men gymnastiserade sig väl med den övningen. Jag tror att det är bommarna före och efter som är hela grejen. Annars med hoppning på volt är det lätt hänt att ytter bog liksom skjuter ut men med bommarna få man en ram där vilket gör att bogar och annat lättare hålls på plats.
 
Vi avslutade träningen med att hoppa en liten bana. Den var inte hög men det bästa var nog att jag kände att mitt självförtroende faktiskt började återvända. Jag hade ett lugn i magen när jag hoppade som jag inte känt på länge. Den känslan ska jag ta med mig och bygga vidare på. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0