Små framsteg

Söndagen den 25 juni bjöd på tävling i Höör igen. De kör hårt på tävlingar i år och det passar mig fint för det är en av mina favorittävlingsplatser.
 
Jag var dock inte riktigt där mentalt och det innebar uteslutning på grund av vägringar i första klassen. Sista vägringen kom på sista hindret så jag hoppade även det innan vi lämnade banan. I andra fick vi även två stopp men där kom vi runt. Sista klassen var en 1.05 så det satt i mig att vi inte kom runt utan att stanna. Det är egentligen helt tokigt vilken hang-up jag har fått på detta i år. Men ju lyckades jag ju ändå rida ut det och det kändes trots stoppen att jag kommit framåt en bit på vägen.
 
 
Efter tävlingen red jag ut Lilla ihop med några distansvänner. Vi övade på träbroar inför den stundande ritten i Växjö i mitten av juli. Det är nämligen ett signum med träbroar där och vissa hästar har problem med det. Lilla tycker så klart inte att det är något att fundera över så hon fick visa vägen över Flyinges träbroar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0