Uppdatering delux

Lilla vilade när Hisan var och tävlade.
 
Måndagen den 24 april vilade Hisan. Jag red ut på Lilla. För närvarande tar vi det lite lugnare på hemmaplan. Hisan vilade.
 
Tisdagen den 25 april reds Hisan av min medhjälpare. Lilla vaccinerades men innan dess gav vi oss ut på en liten tur.
 
Onsdagen den 26 april vilade Lilla som sig bör efter vaccination. Hisan och jag åkte i stället på hoppträning. Första träningen på utebana. Hisan var piggare än piggast och vi hade väldiga problem att rida distanserna på rätt antal galoppsprång. Visst spelade det roll att hindren var låga men stundtals var det ju löjligt att det inte gick att få in rätt antal. På sista försöket lyckades vi vilket var tur.
 
Torsdagen den 27 april vilade båda hästarna. Hovslagaren var ute och båda fick nya skor. Jag hade även hämtat hö före jobbet så kvällen gick åt till att ta in det från släpet i stället.
 
Fredagen den 28 april hade jag ledigt. En vän från Stockholm skulle komma på besök och vi hade en konsert inbokad på kvällen.
På morgonen blev det därmed ridning av Hisan. Vi tog årundan en sväng. Lilla vilade fortsatt.
 
Lördagen den 29 april red jag och min vän ut på hästarna. Lilla behövde jogga en kortis efter vilan och Hisan mår alltid bättre av att få komma ut. Årundan blev det på nytt och båda hästarna kändes fina och med på noterna.
 
 
Efter stallet åkte vi till Köpenhamn där vi stannade till kvällen. Det är väldigt trevligt i Danmark. Det är nära, lite för nära, för vi är allt för sällan där. Men har man besök har man ju en "ursäkt" till att åka över. Vi åt på min favorit pizzeria i Norden. Nästa som i Italien.
 
Söndagen den 30 april eller Valborg startade vi i Stadsparken med frukost ute. Det var härligt väder och relativt varmt.
 
Efteråt blev det en runda på två min i Vomb. Skogen visade upp sig från sin bästa sida. Lilla var taggad till tusen och Hisan skötte sig som den kung han är.
 
 
Måndagen den 1 maj var en vilodag för min del. Jag spänderade nästan all tid förutom när jag var i stallet i soffan. Hisan trimmades en sväng på Melonbanan. Lilla fick vila.
 
Tisdagen den 2 maj var det arbetsdag igen. Jag körde varannan-dags-träning av hästarna så tisdagen blev det vila för Hisan och ett lugnt pass med lite jogg för Lilla.
 
Onsdagen den 3 maj vilade Lilla och jag körde ner med Hisan till hoppträning. Vi tränade på gräs den här gången. Det blåste massor, men Hisan var cool och gjorde vad han skulle. Jag hamnade i ett likande läge som i Eslöv på en distans och fick ett utbryt. Hindren stod lite i nedförslut och jag fick honom inte på bakdelen som jag skulle utan kände mig osäker och lutade mig fram. Vad jag behöver göra är att trimma mer på banan med fokus bakdel. Det har blivit lite lite av den varan på sistonne då jag faktiskt inte känt för att trimma. Men nu får jag ta tag i mig själv.
 
 
Torsdagen den 4 maj vilade Hisan. Lilla trimmades efter att vi värmt upp rakt fram på terrängbanan. Jag fick till en fantastisk galopp som vi kunde hålla ett bra tag. Den var så rund den kan bli på en travhäst och i rätt tempo. Vi måste träna mer på fattningar. För Lilla kan inte galoppskänkel och vet därmed inte vad jag ber om när jag försöker be om galopp. Hon kan men vi saknar möjlighet att kommunicera. Jag har ett par teorier om hur vi ska göra för att komma vidare. Vi får se om det lyckas. Annars får jag tänka om.
 
Igår fredagen den 5 maj reds Hisan av min medhjälpare. Lilla vilade. Jag hade tävlingsplaneringsmöte här hemma i stället vilket innebar att vi pratade häst i mängd. Men det var stallfritt för min del.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0